Indicatie kosten per jaar

Overige vragen en info met betrekking tot de Range Rover Classic
Plaats reactie
Nelis2016
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2016 17:00

Indicatie kosten per jaar

Bericht door Nelis2016 »

Goedemiddag, ik ben op zoek naar een youngtimer Range Rover Classic en heb mijn oog laten vallen op één. Alleen zou ik graag vanuit huidige rijders willen begrijpen met welke kosten je zoal rekening moet houden per jaar (onderhoud, verbruik p/km, youngtimer verzekering, wegenbelasting, etc). Idealiter zou ik er een willen met LPG tank om de kosten enigszins per km te drukken. Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaringen/kennis
Gebruikersavatar
Dionverhulst
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2011 19:34
Website: http://www.verhulst.biz/
Locatie: Twente

Re: Indicatie kosten per jaar

Bericht door Dionverhulst »

veel hangt af wat je budget is, wat je gebruiks doel is en wat je zelf kunt.

RRC van 1976 kunnen 40 jaar zijn en kan je zonder MRB op lpg rijden wel fijn met het verbruik,
RRC van 1977 tot 1986 die op benzine rijden vallen onder de overgangs regeling 121,- per jaar
RRV van 1988 zullen nooit in de overgangs regeling vallen en moeten je de volle mep voor betalen tot ze 40 jaar zijn

een veel gebruikte manier is een oud frame met bijpassend blok met ene jaren 90 body is populair wel LPG , geen MRB maar wel meer comfort.

ik weet niet in hoeverre je de topics al gelezen heb, maar een RRC is een auto waar het wel fijn is dat je zelf wat kunt anders word het prijzig , onderdelen zijn wel redelijk makkelijk te krijgen maar je heb ze regelmatig nodig , en een goed las apparaat ook. ten zij je een body heb die helemaal uit elkaar zijn gehaald en gerepareerd en goed behandeld tegen roest zit je goed.

hoe wil je hem gebruiken, als hobby wagen af en toe , of regelmatige basis of daily ride ,, een overgangs wagen moet 3 maanden per jaar van de weg af dec/jan/feb
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Nelis2016
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2016 17:00

Re: Indicatie kosten per jaar

Bericht door Nelis2016 »

Bedankt voor jouw reactie.

Het doel is om de auto zowel zakelijk als privé te rijden (25000-30000 per jaar), een overgangswagen als deze 3 maanden van de weg af moet lijkt mij dan ook niet praktisch voor mij. Ik heb mijn oog laten vallen op een Land Rover Range Rover V8 Classic uit 1995 met een LPG G2 tank.

Ik heb geen ervaring met het sleutelen aan auto's, maar ga ervan uit dat het nodig video materiaal op internet staat waardoor je zelf al veel kunt doen? Gereedschappen en evt een plek met een autobrug zijn dan m.i. wel handig in sommige gevallen?

Ik neig ernaar om te kiezen voor een auto die helemaal uit elkaar is gehaald en weer opgebouwd is en voorzien van nieuwe body door bv RR Classic. In de hoop/verwachting dan ook dat de reparatie/onderhoudskosten in eerste instantie mee zullen vallen.

Meer tips/info mbt indicatieve kosten waar ik rekening mee dien te houden jaarlijks, zijn van harte welkom om de juiste beslissing te nemen.

dank je wel
Gebruikersavatar
Dionverhulst
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2011 19:34
Website: http://www.verhulst.biz/
Locatie: Twente

Re: Indicatie kosten per jaar

Bericht door Dionverhulst »

denk dat je het wel goed doet met een 1995 betaal je wel de volle mep maar dan heb je ook de voordelen dat je vrij bent.
en zakelijk, met een zaak zijn er diverse constructies mogelijk.

Denk als je een vakkundig gerestaureerde en verzinkte body en een nieuwe kabelboom al een hoop ellende voor kan zijn.

maar altijd zal een RRC meer onderhoud nodig hebben dan nieuwere auto's je zult vaker dan eens een schakelaar of een keerring moet vervangen.
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Plaats reactie