Range Rover Sport "Vehicle fault system shutting down" storing

Range Rover Sport L320 – Technisch forum voor de 1e generatie Range Rover Sport (bouwjaar 2005 - 2013)
Plaats reactie
PaulvanHerk
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2013 19:26

Range Rover Sport "Vehicle fault system shutting down" storing

Bericht door PaulvanHerk »

Ik rij Range Rover Sport HSE in 2006 nieuw gekocht,staat nu 130.000 km op teller.
Heb nu ongeveer een jaar last van een storing "Vehicle fault system shutting down".
Verschijnt in het venster van de radio,alles valt uit blower ,radio ,navigatie,bij temperatuurmeter staan er ---
De motor blijft gewoon lopen,alarmlichten gaan knipperen,als ik de motor uit zet en wil dan opnieuw starten gebeurd er niks,je hoort alleen de deurvergrendeling klikken na 10 tot 20 min wachten doet alles het weer normaal,storing komt de ene week 10 keer voor en het komt ook wel eens voor dat ik er weken geen last van heb.
In de garage word ik ook niks wijzer.
Wie kan mij helpen A.U.B ik raak er nogal gefrustreerd van.
Sinds pas is er het volgende vervangen aan de wagen,storing niet opgelost.!!!
Nieuwe accu.
Nieuwe dynamo
Extra massakabel.

Alvast bedankt voor de reacties. Bellen mag ook.

Groet,
Paul van Herk
06-50 46 77 35
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: "Vehicle fault system shutting down" error

Bericht door stephen j »

Dynamo goed aangesloten en werkend? Rare vraag, maar werken al je buitenlampen?
joostvds
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2015 21:43

Re: "Vehicle fault system shutting down" error

Bericht door joostvds »

ik heb hetzelfde probleem met mijn range rover sport uit 2007, de dealer weet ook geen oplossing iemand een idee??
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: "Vehicle fault system shutting down" error

Bericht door stephen j »

De aansluitingen en bekabeling van de CANbussen willen ook nog wel eens voor dit soort storingen zorgen.
joostvds
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2015 21:43

Re: "Vehicle fault system shutting down" error

Bericht door joostvds »

vanwaar je vraag over functioneren van de lampen??
stephen j
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 jan 2010 18:40

Re: "Vehicle fault system shutting down" error

Bericht door stephen j »

Klinkt heel raar (het blijft een Land Rover), maar een kapotte lamp geeft soms heel overdreven storingen in het elektrisch systeem. Vooral de remlichten achter. :roll:
joostvds
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2015 21:43

Re: "Vehicle fault system shutting down" error

Bericht door joostvds »

Probleem is opgelost, lag aan het combi instrument dat is de unit waarachter de snelheidsmeter etc zit dat is in zijn geheel vervangen (kosten 1330 euro :evil: ) de rover doet het nu weer goed beahlve dat je ziet dat de temp meter pas na enkel km rijden gaat oplopen maar goed daar is mee te leven.
Gebruikersavatar
Rangeerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2015 15:08
Locatie: Utrecht

Re: "Vehicle fault system shutting down" error

Bericht door Rangeerman »

joostvds schreef:Probleem is opgelost, lag aan het combi instrument dat is de unit waarachter de snelheidsmeter etc zit dat is in zijn geheel vervangen (kosten 1330 euro :evil: )

Een behoorlijk prijskaartje voor een uiteindelijk niet zo´n grote reparatie. Maar ik kan me voorstellen dat je er toch gelukkig mee bent! Klinkt als een hele lastige storing om te hebben. Je wordt er onzeker over je auto van en uiteindelijk durf je er misschien niet meer mee de weg op.

Wij hebben nu ook al een tijdje last van een dingetje met de verwarming die af en toe spontaan aanspringt. Vooral mijn vrouw maakt zich ongerust over storingen, want ze vertrouwt de wagen niet meer helemaal. Af en toe reed ze er mee, maar nu wil ze een eigen auto voor de korte, dagelijkse ritjes. Betrouwbaarheid is dus heel belangrijk voor haar en ze zit te denken aan een koreaan: een hyundai i20. Kent iemand die auto? Ik wil eens een proefrit maken in één van deze wagens. Dat zijn tweedehandsjes, wel zo prettig voor je portemonnee..
We didn't know if the rover could climb up or down the hills of the crater.

Steven Squyres
Plaats reactie